ZeroAvia a acordat un grant al Forțelor Aeriene din SUA pentru o aeronavă autonomă cu hidrogen electric

ZeroAvia a acordat un grant al Forțelor Aeriene din SUA pentru o aeronavă autonomă cu hidrogen electric

ZeroAvia a fost selectată de AFWERX pentru un grant de cercetare pentru inovarea în afaceri mici (SBIR) pentru a realiza un studiu de fezabilitate axat pe integrarea propulsiei cu hidrogen în aeronavele Cessna Caravan alături de tehnologia avansată de automatizare a aeronavelor. Premiile AFWERX urmăresc să abordeze întrebări de cercetare cu implicații specifice pentru cele mai presante provocări din Departamentul Forțelor Aeriene (DAF).

ZeroAvia va analiza potențialul de dezvoltare și livrare a unei aeronave autonome de 8.000 lb cu propulsie hidrogen-electrică pentru zgomot redus al motorului și semnătură termică scăzută, reducând astfel în mod semnificativ detectabilitatea. Pilele de combustibil cu hidrogen sunt o tehnologie promițătoare pentru îmbunătățirea autonomiei, duratei și timpului de funcționare a unei game de vehicule aeriene fără pilot (UAV) electrice.

 

Hidrogenul are avantaje suplimentare ca combustibil pentru aviație, deoarece poate fi produs în momentul realimentării, având în vedere furnizarea rapidă de energie electrică și apă, ceea ce simplifică logistica combustibilului – un aspect critic pentru orice aplicație de apărare.

Reliable Robotics – specialiștii din California în operarea de la distanță a aeronavelor – vor sprijini ZeroAvia în explorarea sistemelor de zbor autonome relevante, ca parte a studiului.

DAF a început să ofere programul Open Topic SBIR/STTR în 2018, care a extins gama de inovații finanțate de DAF. Studiul va explora potențialul de integrare și impactul operațional al tehnologiilor importante din punct de vedere strategic sub forma autonomiei și pilelor de combustie.

ZeroAvia avansează certificarea unui grup motopropulsor electric cu hidrogen de 600 kW – ZA600, care utilizează celule de combustie pentru a transforma combustibilul pe bază de hidrogen în energie electrică pentru a alimenta motoare electrice – cu autoritățile de reglementare civile. Prima structură planificată este Cessna Caravan, produsă de Textron. Compania a anunțat recent o etapă de reglementare semnificativă după ce a primit un document FAA G-1 pentru sistemul său de propulsie electrică de 600 kW.