Skip to content
EcoRomania™® &  EcoloMania Romania™®

EcoRomania™® & EcoloMania Romania™®

-= Idei pentru viitor =-

Primary Menu
  • ECO – Tehnic
    • Auto
      • Vehicule cu Hidrogen
      • Vehicule Electrice
      • Vehicule Hibride
    • Proiecte – diy
      • Proiecte de Grădinărit Ecologic
      • Proiecte pentru Casă Verde
      • Reciclare și Reutilizare:
    • Proiecte – eco
    • Programe eco
  • Energie Verde
    • Hidrogen și Energie Curată
    • Panouri Solare
      • Fotovoltaice
      • Termice
    • Turbine Eoliene
  • Natura și Mediu
    • Eco-Turism
    • Protecția Naturii
      • Conservarea Faunei și Florii
      • Protejarea Pădurilor și Apelor
      • Legislația de Mediu
    • Ecologie
    • Chimia Mediului
  • Tradiția Românească și Mediu
    • Meșteșuguri și Autenticitate Culturală
    • Produse Tradiționale
    • Sărbători și Obiceiuri în Armonie cu Natura
  • Agricultură Sustenabilă
    • Agricultura Ecologică
    • Agricultură Regenerativă
    • Grădinărit Ecologic
      • Grădini de Flori
      • Grădini de Legume
      • Grădini Medicinale
    • Tehnici Grădinărit Ecologic
  • Știri Ecologice
    • Inițiative Ecologice
    • Politici de Mediu
    • Schimbări Climatice
    • Poluare și Impactul Asupra Mediului
    • Dezastre Naturale și Climatice
  • Video
    • Documentare despre Mediu
    • Interviuri cu Experți în Sustenabilitate
    • Video despre Inovații Ecologice
    • Tutoriale Eco & Bio și Proiecte DIY
    • Produse Eco & Bio Descriere Functionalitate
  • Info
FORUM
  • Home
  • ECO - Tehnic
  • 2024
  • februarie
  • Reciclarea bateriilor litiu-ion în România
  • ECO - Tehnic
  • Proiecte - eco

Reciclarea bateriilor litiu-ion în România

cimaxcim 3 februarie 2024 5 minutes read
litiu-ion recycled

Investiție de peste 40 de milioane de euro într-o facilitate de reciclare a bateriilor litiu-ion
Conform informațiilor furnizate de Agerpres, această inițiativă implică o investiție de peste 40 de milioane de euro într-o facilitate dereciclare a bateriilor litiu-ion.

O baterie litiu-ion este un tip de baterie reîncărcabilă care utilizează ioni de litiu ca componentă principală a electrolitului său. În timpul ciclului de descărcare, atomii de litiu din anod sunt ionizați și separați de electronii lor. Ionii de litiu se deplasează din anod și trec prin electrolit până ajung la catod, unde se recombină cu electronii lor și se neutralizează electric.

 

 

Redivum Australia a încheiat un parteneriat cu ECOWES (companie de colectare și reciclare a bateriilor din România) și Asociația SNRB (organizație a producătorilor din România). (numarul angajatiolor in 2022 la ECOWES S.R.L. a fost de 21, pot recicla baterii litiu-ion 10 tone pe zi… ? )

Asociația Sistemul Național de Reciclare a Bateriilor, fondată în 2010, ocupă un loc în consiliul director al Asociației Europene a Sistemelor Naționale de preluare a responsabilității producătorilor privind bateriile și acumulatorii – Eucobat. De asemenea, este singurul partener român al Reneos, o rețea de top națională de colectare a bateriilor din Europa. Cu peste 920 de membri în prezent în România și operațiuni în peste 5.000 de puncte de colectare la nivel național, asociația joacă un rol semnificativ în gestionarea responsabilă a deșeurilor.

 

 


  • Există mai multe tipuri de baterii litiu-ion
    1. Litiu Cobalt Oxid (LiCoO2): Aceste baterii au o densitate mare de energie și sunt utilizate în mod obișnuit în electronice portabile, cum ar fi laptop-uri și smartphone-uri.
    2. Litiu Mangan Oxid (LiMn2O4): Aceste baterii au o densitate de energie relativ scăzută, dar sunt mai stabile și au o durată de viață mai lungă decât bateriile LiCoO2. Ele sunt adesea folosite în sculele electrice și vehiculele electrice.
    3. Fosfat de fier litiu (LiFePO4): Aceste baterii au o densitate energetică mai mică decât bateriile LiCoO2 și LiMn2O4, dar sunt mai sigure și au o durată de viață mai lungă. Ele sunt utilizate în mod obișnuit în vehicule electrice, biciclete electrice și sisteme de stocare a energiei la scară largă.
    4. Litiu Nichel Cobalt Mangan Oxid (NCM): Aceste baterii au o densitate mare de energie și sunt utilizate în mod obișnuit în vehiculele electrice și în alte aplicații de mare putere.
    5. Titanat de litiu (Li4Ti5O12): Aceste baterii au o densitate de energie foarte scăzută, dar au o densitate mare de putere și pot fi încărcate și descărcate foarte repede. Ele sunt adesea folosite în aplicații de mare putere, cum ar fi vehiculele electrice și sistemele de stocare a energiei.
    6. Litiu Nichel Mangan Cobalt Oxid (NMC): Aceste baterii au o densitate mare de energie și sunt utilizate în mod obișnuit în vehicule electrice, sisteme de stocare a energiei și dispozitive electronice portabile.
    7. Litiu Nichel Cobalt Oxid de Aluminiu (NCA): Aceste baterii au o densitate mare de energie și sunt utilizate în mod obișnuit în vehiculele electrice și în alte aplicații de mare putere.
  • Reciclarea diferitelor tipuri de baterii litiu-ion (baterii Li-ion) necesită procese și metode diferite, în funcție de tipul de chimie utilizat în baterie. Iată o prezentare generală a procesului de reciclare pentru fiecare tip comun de baterie Li-ion:-Litiu Cobalt Oxid (LiCoO2): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea cobaltului și a litiului printr-un proces de pirometalurgie. Cobaltul este apoi folosit pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Litiu Mangan Oxid (LiMn2O4): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea manganului și a litiului printr-un proces de hidrometalurgie. Manganul este apoi folosit pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Fosfat de fier de litiu (LiFePO4): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea fierului și a litiului printr-un proces de hidrometalurgie. Fierul de călcat este apoi folosit pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Litiu Nichel Cobalt Oxid de Mangan (NCM): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea nichelului, cobaltului, manganului și litiului printr-un proces de pirometalurgie. Metalele sunt apoi folosite pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Titanat de litiu (Li4Ti5O12): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea titanului și a litiului printr-un proces de hidrometalurgie. Titanul este apoi folosit pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Litiu Nichel Mangan Cobalt Oxid (NMC): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea nichelului, manganului, cobaltului și litiului printr-un proces de pirometalurgie. Metalele sunt apoi folosite pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Litiu Nichel Cobalt Oxid de Aluminiu (NCA): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea nichelului, cobaltului, aluminiului și litiului printr-un proces de pirometalurgie. Metalele sunt apoi folosite pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii

 

About the Author

cimaxcim

Administrator

View All Posts

Post navigation

Previous: BMW extinde gama i5 electric cu varianta awd
Next: Toyota va produce un nou SUV complet electric in Kentucky

Related Stories

incoming EU Battery Regulations
3 minutes read
  • ECO - Tehnic
  • Energie Verde
  • Știri Ecologice

Anaphite revoluționează producția de baterii: tehnologia de acoperire uscată reduce emisiile de CO₂ cu 3,57 kg pe kWh

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0
FIAT 600 Hybrid
3 minutes read
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Hibride

FIAT 600 Hybrid – upgrade-ul italian care aduce stilul La Dolce Vita în era mobilității sustenabile

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0
Nissan Aims to LAUNCH Solid State Battery
3 minutes read
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Electrice

Nissan vizează lansarea bateriilor solid-state până în 2028: salt tehnologic major pentru mașinile electrice

cimaxcim 2 noiembrie 2025 0

You may have missed

TOPCon HOT 3
2 minutes read
  • Energie Verde
  • Fotovoltaice
  • Panouri Solare

JinkoSolar lansează Tiger Neo Bifacial 66 HC Dual Glass 625–650W – un nou reper de eficiență în domeniul fotovoltaic

cimaxcim 3 decembrie 2025 0
Barajul Paltinu
4 minutes read
  • Dezastre Naturale și Climatice
  • Natura și Mediu
  • Poluare și Impactul Asupra Mediului

Criza de la Barajul Paltinu ridică suspiciuni grave: decizia de golire, semnată de ministrul Mediului. Impact major asupra mediului și risc de siguranță națională

cimaxcim 2 decembrie 2025 0
Marea Unire din 1 Decembrie 1918
4 minutes read
  • Sărbători și Obiceiuri în Armonie cu Natura
  • Tradiție Românească și Mediu Curat

1 Decembrie 1918: Piatră de Temelie a Națiunii Române 2025

cimaxcim 1 decembrie 2025 0
NASA
2 minutes read
  • Hidrogen și Energie Curată
  • Inițiative Ecologice
  • Știri Ecologice

NASA își consolidează infrastructura energetică bazată pe hidrogen

cimaxcim 29 noiembrie 2025 0
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.