Cererea de soluții de baterii eMobility accesibile și sustenabile prezintă o oportunitate masivă pentru noi tehnologii de catod de sulf și electrolit în stare solidă în industriile globale de baterii pentru vehicule electrice/3C. Această colaborare dintre Ampcera și XBM stabilește un nou parteneriat pentru dezvoltarea de baterii Li-S-SS și Na-S-SS, care își propune să valorifice know-how-ul ambelor companii în ceea ce privește producția de electrozi Li-S/Na-S și în stare solidă, pentru a ajuta producătorii de echipamente originale să accelereze producția de celule Li-S/Na-S-SS la scară comercială în SUA.
Chimia bateriei într-un sistem de baterii în stare solidă Li-S/Na-S diferă de cea a bateriilor Li-ion (LIB) pe bază de grafit (NMC), LFP sau a bateriilor EV, în care ionii de litiu se intercalează în spațiul accesibil; în schimb, Li-S-SSB este un sistem de conversie. Materialul activ al catodului, sulful sub formă de S8, se leagă covalent cu ionii de Li sau Na printr-o serie de reacții pentru a crea Li/Na2S , doi ioni Li/Na pentru fiecare atom de sulf, creând oportunități de performanță foarte promițătoare pentru bateriile în stare solidă.
XBM preia abundente subproduse reziduale din industria petrolieră (sulf) și din industria prelucrării hârtiei (lignină/tanin) pentru a servi drept materie primă critică pentru lanțul de aprovizionare cu materiale pentru bateriile EV. Potrivit lui Phil Roberts, CEO al XBM, materialul catodic CarbonX Li-S al companiei este cel mai sustenabil material catodic pentru bateriile EV, cu o capacitate de aproape 2 ori mai mare în comparație cu alte materiale catodice LIB, la aproximativ jumătate din costul materialelor catodice LIB pentru EV concurente.
Ampcera este o companie americană specializată în tehnologia bateriilor în stare solidă. Tehnologia Ampcera se concentrează pe electroliți solizi pe bază de sulfură, protejați cu grad de protecție IP, care oferă o conductivitate ionică superioară, permițând încărcarea rapidă și performanțe îmbunătățite.