China a exportat peste 60.000 de vehicule electrice în Uniunea Europeană în septembrie

China a exportat peste 60.000 de vehicule electrice în Uniunea Europeană în septembrie

Producătorii de automobile din cea mai mare economie din Asia au livrat luna trecută 60.517 de vehicule electrice către cele 27 de țări din blocul comercial european, în creștere cu 61% față de anul trecut, potrivit datelor vamale.

Vârful anterior de 67.455 de vehicule a fost în octombrie 2023, când Comisia Europeană a anunțat că lansează o investigație anti-subvenție asupra vehiculelor electrice produse din China.

UE a introdus taxe provizorii în iunie și a cerut companiilor vizate să renunțe la garanții, dar oficialii au declarat în august că blocul nu le va colecta retroactiv. Statele membre au votat pe 4 octombrie să impună noi tarife de până la 35 la sută, 10 țări, printre care Franța, Italia și Polonia, fiind în favoarea măsurii. În timp ce China și UE continuă să negocieze o soluție alternativă, se preconizează că tarifele vor intra în vigoare la sfârșitul lunii octombrie.

Creșterea livrărilor sugerează că producătorii chinezi de vehicule electrice speră să evite tarifele iminente. În orice caz, se așteaptă ca astfel de măsuri să încetinească, dar să nu îi descurajeze pe cei dornici să se extindă pe piața profitabilă din Europa. Mașinile chinezești pot fi adesea vândute la o sumă mai mare față de ceea ce ar aduce acasă, ceea ce înseamnă marje mai mari pentru producătorii de automobile.

BYD intenționează să înființeze producția în Ungaria și Turcia, iar alți producători, inclusiv marca de vehicule electrice premium de la Xpeng și Zhejiang Geely Holding Group Co., Zeekr, spun că iau în considerare localizarea producției.