Tehnologia permite transmisii pe distanțe scurte și lungi de până la 40 de metri. Producția de serie este posibilă încă de anul viitor.
Ethernetul optic multi-gigabit oferă avantaje considerabile pentru diferite clase de vehicule. Testele intensive au confirmat adecvarea acestei tehnologii pentru utilizarea în mașini, camioane, autobuze și navete și au dovedit robustețea acesteia în diferite condiții de funcționare. Rezultatele arată că Ethernetul optic multi-gigabit este o soluție versatilă și pregătită pentru viitor pentru comunicarea de date.
Transmisia optică a datelor este o tehnologie cheie folosită în multe sisteme moderne de comunicații, inclusiv în industria auto. Se bazează pe transmiterea semnalelor luminoase prin cabluri din fibră optică de sticlă (GOF) sau fibră optică plastică (POF). Cablurile de fibră optică oferă lățime de bandă mare și pierderi reduse. Propagarea luminii în aceste fibre se bazează pe principiul reflexiei interne totale. Când lumina intră în fibră, este reflectată la interfețele dintre miez și placarea fibrei, determinând-o să rămână prinsă în miez și să se propagă de-a lungul fibrei.
Ratele ridicate de transmisie a datelor și fiabilitatea sunt avantajele sistemelor optice de transmisie a datelor din industria auto. Sistemele optice precum „Media Oriented Systems Transport”, sau pe scurt MOST, au fost introduse în sectorul auto cu aproximativ 20 de ani în urmă. Aceste sisteme mai vechi se bazau pe fibre polimerice ca strat fizic pentru transmiterea datelor. În schimb, noile standarde, precum Ethernetul optic multi-gigabit conform IEEE 802.3cz-2023, se bazează pe fibre de sticlă, care oferă o lățime de bandă mai mare și pierderi mai mici.
ZF vede următoarele avantaje principale în utilizarea Ethernet-ului optic multi-gigabit pentru industria auto: