Renault lansează noul sistem de propulsie hibrid E-Tech de 1,8 litri

Renault lansează noul sistem de propulsie hibrid E-Tech de 1,8 litri

Renault a prezentat un nou sistem de propulsie hibrid complet E-Tech de 1,8 litri și 160 CP, cu o baterie de 1,4 kWh. Disponibil atât pentru Captur, cât și pentru Symbioz, acesta oferă mai multă putere și un răspuns rapid, pentru un consum de combustibil mai redus – 98 g CO2 / km pentru Symbioz și de la 99 g CO2 / km pentru Captur.

Cu tehnologia complet hibridă E-Tech, mașina pornește în modul electric pentru o conducere silențioasă. Șoferii pot rămâne în modul electric până la 80% din timpul călătoriei în orașe și în împrejurimi. Comenzile încep pe 6 mai, primele livrări fiind programate pentru începutul lunii iulie 2025.

Renault a dezvoltat sistemul de propulsie hibrid complet E-Tech în 2021. Peste 150 de brevete au fost depuse pentru această tehnologie, care valorifică expertiza Renault în Formula 1, în special în recuperarea și regenerarea energiei. Aceasta îndeplinește deja standarde ridicate de performanță și eficiență pe numeroase modele din gamă, de la Clio la Rafale.

Renault a vândut peste 750.000 de vehicule echipate cu acest sistem de propulsie hibrid complet E-Tech de la lansarea sa în 2021. Marca ocupă în prezent locul doi în vânzările de vehicule hibride (HEV) în Europa, vehiculele hibride crescându-și ponderea în mixul de vânzări cu 7,8% în primul trimestru al anului 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Această tendință subliniază interesul tot mai mare al clienților pentru tehnologia hibridă ca soluție pentru tranziția energetică și economică.

La fel ca la generația anterioară, arhitectura hibridă serie-paralelă a acestui nou sistem de propulsie combină două motoare electrice (un motor electric de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune HSG – de 15 kW) cu un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,8 litri, cu o putere de 80 kW sau 109 CP (69 kW și 94 CP pentru motorul anterior), cuplat la o nouă transmisie inteligentă multimodă fără ambreiaj și la o baterie de 1,4 kWh. Cutia de viteze oferă schimbări rapide și precise ale vitezelor, cu pierderi minime de putere. De asemenea, este mai simplă din punct de vedere mecanic, ceea ce o face mai fiabilă, spune Renault.

Injecția indirectă a generației anterioare a fost înlocuită de un nou sistem de injecție directă. Drept urmare, injecția de combustibil este mai precisă, iar vaporizarea combustibilului este optimizată la o presiune de 350 bar pentru o precizie și o eficiență mai mare în ardere. Acest lucru îmbunătățește performanța motorului, reduce emisiile și contribuie la un consum mai mic de combustibil.

Cuplul este cu 25% mai mare (172 N·m doar pentru motorul cu ardere internă, adică +22 N·m) decât la versiunea anterioară. Aceasta înseamnă că cuplul maxim este disponibil la turații mai mici (în jur de 2.000 rpm), pentru o performanță și un răspuns mai buni, în special în timpul accelerării sau la creșterea vitezei pe drumuri rapide. Prin urmare, accelerația este mai dinamică. Captur are nevoie acum de 8,9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, comparativ cu 10,6 secunde anterior, oferind un răspuns mai bun pentru o experiență de condus mai agilă. Symbioz își îmbunătățește, de asemenea, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h: 9,1 secunde, comparativ cu 10,6 secunde anterior.

Noile nave cu sistem de propulsie hibrid au o baterie de 1,4 kWh (230V), comparativ cu 1,2 kWh la versiunea anterioară. Capacitatea crescută a bateriei mărește autonomia vehiculului în modul electric, optimizând eficiența consumului de combustibil și oferind o flexibilitate mai mare șoferilor pe distanțe urbane sau scurte.

Consumul de combustibil este optimizat printr-o funcție de frânare regenerativă, combinată cu capacitatea mare de autoîncărcare a bateriei de 1,4 kWh (230V) și eficiența sistemului E-Tech. Noul sistem de propulsie complet hibrid E-Tech consumă doar 4,3 litri/100 km, comparativ cu 4,7 litri pentru versiunea anterioară. Acest sistem optimizat oferă economii de combustibil de până la 40%, reducând în același timp emisiile de CO2 la doar 98 g/km la Symbioz (99 g/km pentru Captur).

Transmisia cu ambreiaj cu cârlig de direcție a fost menținută: sistemul de ambreiaj cu cârlig de direcție înlocuiește atât pinionul, cât și inelul de sincronizare într-un design fără ambreiaj, cu mai puține piese de frecare, pentru niveluri ridicate de eficiență. Cutia de viteze a fost apoi reglată fin pentru schimbări mai rapide și mai line ale vitezelor. Drept urmare, schimbarea vitezelor este mai silențioasă și mai receptivă, reducând vibrațiile și zgomotul motorului pentru un confort sporit al șoferului. În plus, introducerea unei noi manete electronice de viteze (e-shifter) oferă o precizie mai mare și o ergonomie optimizată.

Noul sistem de propulsie hibrid complet E-Tech de 160 CP mărește, de asemenea, capacitatea de remorcare de la 750 kg la 1.000 kg. Acest lucru oferă o flexibilitate mai mare pentru șoferii care tractează o remorcă sau o rulotă.

Lasă un răspuns