SUV-ul, care renunță la cunoscutul branding Ioniq în favoarea unui nume nou, și-a făcut debutul la un eveniment special la Shanghai. Hyundai intenționează să dezvăluie specificațiile tehnice la o dată ulterioară. Deși dimensiunile vehiculului nu au fost încă dezvăluite, se pare că are o amprentă mai compactă în comparație cu Hyundai Ioniq 9 disponibil pe alte piețe, inclusiv America de Nord.
Interesant este că Elexio adoptă un nou limbaj de design care îl diferențiază de gama Ioniq. Partea frontală prezintă un aspect fără grilă, cu prize de aer sportive pe bara de protecție, completate de o bară LED pe toată lățimea sub farurile montate orizontal. Profilul iese în evidență prin aripi sculptate și un montant D cu finisaj închis la culoare, care este conectat vizual la eleronul spate. În spate, Elexio se mândrește cu LED-uri pe toată lățimea, montate sus, litere îndrăznețe și câteva elemente grafice pe bara de protecție.
Deși Hyundai nu a prezentat nicio fotografie a interiorului, a sugerat o „interfață inteligentă” fără butoane fizice, alături de un nou panou de instrumente digital. Sistemul de infotainment va rula pe cipul Qualcomm SA8295, oferind cele mai noi funcții de conectivitate.
În interior, se spune că designul se concentrează pe simplitate, cu numeroase compartimente de depozitare. În ceea ce privește siguranța, Elexio va fi echipat cu o gamă de sisteme ADAS (Sisteme Avansate de Asistență a Șoferului), oferind capacități de conducere autonomă de Nivel 2+.
Noul SUV se bazează pe arhitectura E-GMP, care stă deja la baza numeroaselor modele electrice de la Hyundai , Kia și Genesis. Deși compania nu a oferit detalii despre numărul de motoare electrice sau puterea acestora, știm că platforma este compatibilă cu configurațiile cu unul sau două motoare.
O baterie a cărei capacitate încă nu a fost dezvăluită este așteptată să ofere o autonomie de peste 700 km (435 mile) în condiții normale, deși această cifră se bazează probabil pe protocoalele de testare CTLC chinezești. Bateria va dispune și de încărcare rapidă, putând ajunge de la 30-80% în doar 27 de minute. Este adăpostită într-o structură ranforsată care îndeplinește standardele de siguranță în caz de accident.
Noul Elexio va fi fabricat în China de Beijing Hyundai, iar lansarea pe piața locală este așteptată în lunile următoare. Nu a fost încă confirmat dacă va fi oferit și în afara Chinei.
La începutul acestui an, Hyundai a anunțat o investiție de 1,1 miliarde de dolari în joint venture-ul său cu BAIC. Această mișcare își propune să ofere produse electrificate adaptate nevoilor clienților chinezi, stimulând în același timp exporturile. Având în vedere scăderea vânzărilor în China din cauza concurenței locale intense, Hyundai speră că vehicule precum Elexio îi vor restabili poziția pe cea mai mare piață auto din lume.