Mercedes-Benz recheamă 7.362 de SUV-uri electrice EQB din cauza unei probleme a bateriei
Mercedes-Benz a anunțat rechemarea a 7.362 de SUV-uri electrice EQB din cauza unei defecțiuni la baterie care ar putea duce la incendii. Din acest motiv, producătorul auto le recomandă clienților să evite încărcarea completă până când se implementează un remediu oficial.
Rechemarea acoperă anumite modele Mercedes EQB fabricate între 2022 și 2024, echipate cu celule de baterie provenite dintr-un lot de producție timpurie. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), aceste celule ar putea fi mai vulnerabile la scurtcircuite interne în anumite condiții, precum ondulațiile de curent de la echipamentele de încărcare sau deteriorarea fizică a pachetului de baterii. Această problemă prezintă un risc major de incendiu, atât în timpul deplasării, cât și când vehiculul este staționat.
NHTSA a precizat că, în cazul unei defecțiuni, proprietarii vor vedea un mesaj de avertizare pe panoul de bord, însă, dacă vehiculul este parcat și oprit, problema nu ar putea avea semne vizibile. Incidentele raportate în alte piețe au dus la descoperirea acestei probleme, iar Mercedes-Benz a implementat deja modificări în procesul de fabricație al furnizorului de baterii pentru vehiculele produse după 24 ianuarie 2024.
Pentru modelele fabricate înainte de această dată, proprietarii sunt sfătuiți să meargă la reprezentanțele autorizate, unde software-ul de gestionare a bateriei va fi actualizat gratuit. Mercedes-Benz intenționează să trimită notificări prin poștă începând cu 1 aprilie, iar pentru mai multe informații, proprietarii pot contacta departamentul de asistență pentru clienți al producătorului la 1-800-367-6372.
Modelul EQB, introdus în 2022, adaptează un grup motopropulsor electric pe platforma crossover-ului GLB-Class, păstrând designul său distinct. În 2024, SUV-ul a primit o actualizare care i-a îmbunătățit performanțele și eficiența. Rechemarea recentă reprezintă o provocare pentru Mercedes-Benz, dar și un test al capacității sale de a gestiona astfel de probleme tehnice fără a afecta încrederea clienților în vehiculele sale electrice.